Opstartssamtale

Inden jeres barn starter i Roden, holder vi en opstartssamtale.

Til denne samtale kan forældrene fortælle om deres barn, og derved give os bedre mulighed for at sikre deres barn en optimal opstart. Samtidig kan pædagogen fortælle forældrene om livet i Roden, og der kan forventningsafstemmes.

3 måneders samtale

Efter ca. 3 mdr. tilbydes forældrene en opfølgningssamtale, hvor der er fokus på, hvordan opstarten er gået, og hvordan Jeres barn trives i Roden.

Opsporingsmodellen

Børnene der er i aldersgruppen 0-2 år trivselsevalueres to gange årligt af deres primære voksne. Børnene i aldersgruppen 3-6 år trivselsevalueres en gang om året af deres primære voksne. Her inddrages forældrene ift. eventuelle bekymringer og indkaldes til samtale.

Forældrenetværk

I Roden har vi indimellem forældrenetværk, hvor en gruppe forældre mødes sammen med en pædagog for at tale sammen om de udfordringer, de hver især har som børnefamilier.

Folkekirkens familiestøtte

Læs mere om Folkekirkens Familiestøtte på deres hjemmeside.

Det er muligt at låne Rodens lokaler til fællesspisning for grupperne.

Vi har en årlig arbejdslørdag, hvor forældrebestyrelsen planlægger dagen.